יש תקלה בדוד?

מה עושים כאשר יש נזילה בצינור הדוד?

מה בעמוד זה? לחץ לפתיחת תוכן עניינים

במידה ויש חור בצינור של הדוד אשר גורם לנזילה, יש לטפל בכך במהירות התקלה הזו יכולה להיגרם מכמה סיבות, ריכזנו אותן בעבורכתם והוספנו להם פתרונות למניעתן בעתיד.

סוגי תקלות שנמצא בצינור הדוד

1. פיצוץ הצינור: עקב לחץ גדול של מים אשר יכול להיגרם ממספר סיבות כמו: הצטברות אבנית, בלאי של הצינור או סתימה בקולט או במיכל עצמו יכול להיווצר לחץ חזק אשר יפוצץ את הצינור אשר מוביל מים אל המיכל או הקולט, במצב כזה הדוד יכול להינזק בצורה מלאה ורק החלפתו תיהיה פתרון, כמו כן חשבון המים שלכם יכול להיות גבוה במיוחד ובעיות כמו הצפה או נזילות מהגג יכולות להסב נזק משני. בעת איתור תקלה מסוג זה ראשית יש לנתק את זרם המים הראשי ומיד להזמין טכנאי אשר יתקין צינור חדש ויאתר מה גרם לפיצוץ.

2. חור בצינור: דודי שמש וחשמל מחזיקים בדרך כלל בין 6 עד 8 שנים ללא תקלות, אך לאחר כמה שנים טובות יתחילו תקלות בין אם זה בגוף החימום, אבנית בקולט או צינורות אשר מתבלים ונסדקים. במרבית הפעמים בלאי בצינור יגרום בשלב מסוים לחור אשר יתחיל טפטוף עדין ועד לזרימה של מים, על מנת לטפל בבעיה יש להחליף את הצינור באופן מיידי ומומלץ להוסיף בידוד לצינור הדוד על מנת למנוע מהתקלה לחזור. כמו כן, מומלץ לבדוד את הצינור במקרים בהם הוא חשוף לשמש ולגשם וזאת על מנת שיחזיק זמן רב יותר.

3. עשן מהצינור: ידידי, זה לא עשן מה שאתם רואים אלא אדים. כאשר הצינורות מובילים מים חמים מהדוד לכיוון המקלחת שלנו והוא נחשף אל מזג האוויר הקריר המתקיים בחוץ מן הסתם שנראה אדים, אך אם הטמפטורה בחוץ אינה קרה ומדובר על תקופה של קיץ או אביב אנו ייתכן כי צינור הדוד צבר מספיק בלאי והאדים מתחילים לצאת ממנו, זהו סימן מעולה להחליף את הצינור לפני שיגרם לו נזק רציני יותר ותתחיל נזילה בדוד אשר יכולה לגרום לנזק משני גדול יותר.

4. סתימה: מים אשר לא עוברים אל המיכל באופן תיקני יכולות לגרום למספר תקלות אשר מחירן עשוי להיות גבוה יותר מתיקון בסיסי של צינור, אם אתם במקלחת וזרם המים החמים חלש ייתכן כי יש סתימה באחד מן הצינורות ואין מספיק מים במיכל עצמו, מה שעשוי לגרום למיכל הדוד להינזק, לגוף החימום להישרף ולעוד בעיות נוספות, אם אתם מבחינים בזרם חלש כבו באופן מיידי את הדוד והזמינו טכנאי דודים לבדיקה.

5. חיבור לא נכון: אם לאחרונה ביקר אצלכם מתקין דודים או טכנאי ואתם נתקלים בתקלה או בנזילה ככל הנראה שהעבודה לא בוצעה באופן ייסודי, זמנו במהירות את בעל המקצוע שביצע אצלכם את העבודה ודרשו תיקון, חיבור שאינו נכון בסופו של דבר עשוי לגרום לניתוק וכפי שהסברנו לכם בסעיף 4 התקלות השונות מאי זרימה אחידה יכולה לגרום לעלויות גבוהות.


תיקון צינור

מתי צריך להחליף את הצינור?

אין תאריך מדויק להחלפתו של צינור הדוד שלכם, אך ציינו בסעיף השני כי דוד מחזיק מעמד בין 6 ועד 8 שנים וזה בדיוק הזמן הנכון לבצע עבודות תחזוקה על מנת לשמר את המערכת החימום הבייתי שלכם, בין אם זה החלפה של גוף חימום, טיימר או חידוש הצינורות. כמו כן רצוי לבדוק מידי פעם מה קורה שם למעלה על הגג שלכם ובמידת הצורך לבצע בידוד, להתקין מסנן אבנית ולראות שהכל מתפקד כשורה, לא תמיד צריך לחכות לתקלה אפשר למנוע אותה לפני.