יש תקלה בדוד?

הדוד לא שומר על החום?

המים בדוד מתקררים מהר? אין שמירה מספקת על חום המים בדוד? ישנם כמה סיבות לבעיות מסוג זה, איגדנו אותם והצמדנו להם פתרונות וכמובן מחירים לטיפול בתקלות.

סיבות לכך שהמים בדוד מתקררים מהר מידי:

1. הטרמוסטט: מבין הסיבות העיקריות למים שהם לא חמים באופן מספק ומספיקים רק למקלחת אחת הם תקלות בטרמוסטט אשר לא תקין במאת האחוזים וגורם לכך שמנגון החימום יפעל באופן חלקי, רצוי לבדוק את הטרמוסטט טרם תבדקו תקלות אחרות, כתבנו כאן עוד על טרמוסטט תקול מוזמנים לקרוא.

2. אבנית: הצטברות של אבנית יכולה לגרום לקירור מהיר של המים וזאת בשל אי חימום מלא של כל המיכל, כאשר ישנה אבנית ניתן לומר כי שנפח הדוד שלכם "יורד" כאשר זרם המים שנכנס אליו קטן יותר והחימום פחות אפקטיבי כך שאתם בעצם ממתינים זמן ארוך למים חמים אך בפועל רק חלק מן הנפח מתחמם ולכן נגרם מורגש אפקט של התקררות מהירה יותר.

3. חורף: בתקופה הקרה יותר בשנה וכאשר הדוד נמצא בגג וחסוך יותר לקור גם הצינורות המובילות אליו וגם אל הבית קרים באופן משמעותי וגורמים למים להתקרר בדרכם למקלחת שלכם, זאת תופעה ידועה ולכן מה שמומלץ לעשות על מנת "לפתור" את הבעיה היא לחמם את המים בסמוך למקלחת ואף להשאיר את הדוד דולק בזמן המקלחת על מנת להנות כמה שיותר ממים חמים שלא מתקררים מהר.

4. נפח הדוד: ככל שהדוד גדול יותר (מכיל יותר ליטרים) החימום שלו לוקח זמן רב יותר אך זה יתרון משמעותי בשמירה על מים חמים לאורך זמן רב יותר, אם זאת דודים בנפחים נמוכים (בין 30 ליטר ועד 100 ליטרים) מתקררים מהר ולא מצליחים לשמור לאורך זמן על חום בשל נפח נמוך, כפי שמומלץ בסעיף מס' 3 התקלחו בסמוך לחימום המים ופתרו את הבעיה. בנוסף נמליץ להשתמש במאיץ חום על מנת לקבל מים חמים מהר יותר.

5. משאבת המים בבניין: במקרה ואתם מתגוררים בבניין וקיימת משאבה של מים אשר תפקידה לדחוף את המים לקומות הגבוהות יותר ייתכן כי תמצאו תקלה בפיקוד המשאבה אשר "מערבבת" לכם את המים הקרים עם החמים וגורמת להתקררות מהירה של המים בתוך המיכל, בדקו עם השכנים אם הם חווים את אותה הבעיה ופנו אל ועד הבית לפתירתה.

להלן המחירים והפתרונות:

במידה ואנו מדברים על טרמוסטט מחיר החלפתו נע בין 200 - 350 שקלים כולל התקנה והטיפול בבעיה היא מהירה ופשוטה באופן יחסי כמובן. בכל הקשור לאבנית בדוד ישנם כמה סוגי פתרונות אשר תוכלו לקרוא עליהם בעמוד אבנית בדוד, נספר לכם בגדול שמדובר על פתרון תקלות בין 300 ועד לכמה מאות שקלים במידה ומחליפים את כל הדוד. כמובן שדוד שמש בחורף הוא כמובן נושא מעט בעייתי, אך אנו יכולים לספר לכם כמה עולה לחמם את הדוד בתקופה הזו. פתרון חימום לדודים בנפחים גדולים או קטנים הוא מאיץ החום והתקנו כולל רכישתו היא בין 300 ועד 550 שקלים בלבד.


מקלחת