מחפשים לרכוש או לתקן? תחסכו!

פלאנג' לדוד

הדוד הפסיק לחמם טוב? התחיל לקצר? אולי אתם פשוט אחראיים ויודעים שכל תקופת מומלץ להחליף את הפלאנג' ובכך למנוע את עצמכם מתקלחים במים קרים. בעמוד תראו כמה עולה להחליף פלאנג' בדוד, מדריך איך להחליף לבד וטיפים שיוודאו שטכנאי הדודים לא עושים לכם עוול. בנוסף תראו אילו סוגים של פלאנג'ים יש ואילו מומלצים.

החלפת פלאנג' בדוד - בקצרה

בקצרה, מה הכי חשוב לדעת על החלפת פלאנג' בדוד?

 

גם אם לא תקראו הכל - חשוב לנו שתדעו
מחיר החלפת פלאנג' בדוד 500 - 700 ש"ח
מתי צריך להחליף פלאנג'? דוד מטפטף, מקצר או לא מחמם
איך לוודא שטכנאי הדודים הגון? לא לוקח תוספת מחיר על דוד שמש או גוף חימום

מה זה פלאנג' בדוד?

הפלאנג' הוא חלק מפלסטיק שעליו יושבים גוף החימום והתרומסטט של הדוד, כשבדודים עומדים הוא מכיל גם את מאיץ החימום. הוא אחראי על החלקים החשובים ביותר בדוד וכשהוא מתקלקל לא ניתן לתקן אותו, אלא רק להחליף לגמרי.

 

החלפת פלאנג

כמה עולה החלפת פלאנג' לדוד?

מחיר החלפת פלאנג' בדוד נע בין 500 - 700 ש"ח כשהמחיר תקף לדוד שמש וגם לדוד חשמל. אם הדוד נמצא על גג רעפים או במסתור כביסה עם קושי הגעה מחיר החלפת הפלאנג' יהיה בין 600 - 850 ש"ח. במקרה שהדוד קרוב לרצפה ונדרש להרים אותו על מנת להחליף את הדוד תהיה תוספת של 300 - 400 ש"ח למחיר.

 

מחיר ממוצע להחלפת פלאנג'

מחיר ממוצע להחלפת פלאנג': 625 ₪

טווח מחיר גבוה 750 ₪

טווח מחיר נמוך 500 ₪

מתי נצטרך להחליף פלאנג' בדוד?

החלפת פלאנג' בדוד נצטרך לעשות במקרים הבאים:

  • הדוד לא מחמם: אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכך שהדוד לא מחמם היא בגלל תקלה בגוף החימום או בתרמוסטט. המחיר של החלפת גוף חימום בדוד לא הרבה יותר נמוך מהחלפה של הפלאנג' כולו, ולכן אם יש לפלאנג' כמה שנים או שטכנאי הדודים רואה שמתחילה להתמלא אבנית מומלץ להחליף את הפלאנג' כולו.
     
  • הדוד מקפיץ: יכולות להיות מגוון סיבות לכך שהדוד מקפיץ כשאחת הנפוצות ביותר היא גוף חימום תקול. כמו שאמרנו בפסקה הקודמת הרבה פעמים אם גוף החימום תקול והדוד צבר כבר קצת ותק יכול להיות שכדאי להחליף את הפלאנג' כולו.
     
  • הדוד נוזל: צריך להבדיל איזו "סוג" של נזילה, אם נדייק כשהדוד מטפטף אחת הסיבות הנפוצות היא שבעצם הפלאנג' נוזל שלא סגור היטב או הצטברות של אבנית ובמקרה הזה נצטרך להחליף אותו.

 

טכנאי דודים זמין לכם כעת,
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6052660

כל כמה זמן מחליפים פלאנג' לדוד?

החלפת פלאנג' מומלץ לעשות באופן תקופתי אחת ל4-5 שנים. גם אם אין תקלה מובהקת כרגע היא צפויה לבוא ובמקרה הזה עדיף להקדים תרופה למכה. הסיבה לכך היא ככל שהדוד עובד הפלאנג' צובר אבנית ומתחיל להתבלות.

 

כל כמה זמן מחליפים פלאנג' לדוד?
4.5 שנים
5 שנים משך זמן 4 שנים

טיפים שחשוב לדעת על החלפת פלאנג' לדוד

לפני הזמנת טכנאי דודים לצורך החלפת פלאנג' לדוד יש כמה דברים שמומלץ לוודא לפני כן:

  • גג רעפים: חשוב לדעת שלא כל טכנאי הדודים בהכרח מבצעים עבודות על גגות רעפים, ואם כן אז לרוב הם יקחו מחיר יותר גבוה עבור העבודה. את הנושא צריך לברר לפני שאתם מזמינים אותו. כשמגיע טכנאי דודים שעובד על גגות רעפים חשוב לוודא שהוא עובד עם רתמת בטיחות.
     
  • ודאו אחריות: עוד דבר שחשוב לוודא מטכנאי דודי השמש לפני שאתם מזמינים אותו הוא האחריות. טכנאי דודים מומלץ ישאל אתכם בן כמה הדוד שלכם לדוגמה ולפי זה הוא יוכל להגיד כמה אחריות הוא יתן. מומלץ לדבר עם מספר טכנאי דודים כדי לוודא שאתם אכן מקבלים את תקופת האחריות הטובה ביותר. בנוסף ודאו שאתם מקבלים אותה בכתב.
     
  • דוד חשמל ושמש: אם טכנאי הדודים אומר לכם שיש מחיר שונה עבור דוד שמש לעומת דוד חשמל תדעו שאתם יכולים כבר להגיד "תודה, יום טוב". לא אמור להיות הבדל במחיר בעבודה עם דוד שמש לעומת דוד חשמל.
     
  • מחיר: אם טכנאי דודים אומר לכם שמחיר החלפת פלאנג' לא כלול בתוכו את החלפת גוף החימום או התרמוסטט זה כמו שתקנו מחשב נייד חדש ותשלמו בנפרד על המחשב ותוספת על המסך - זה לא הגיוני. עוד בענייני מחיר מכיוון שמדובר בעבודה לא מאוד זולה מומלץ לדבר עם מספר טכנאי דודי שמש ולהשוות בין המחירים שלהם. תוכלו לערוך השוואת מחירים כאן ועכשיו בטופ דודים ולחסוך עד 39% במחיר תיקון הדוד.

 

דוד שמש על גג רעפים - תוספת מחיר

איך להחליף פלאנג' בדוד לבד?

לפני שאתם ניגשים לדוד שלכם ומנסים לחסוך כמה מאות שקלים אנחנו חייבים להזהיר אתכם - לא מומלץ לבצע עבודות שקשורות בחשמל למי שלא מוסמך לעשות זאת. החלפת פלאנג' בדוד יכולה להיות מסוכנת והיא דורשת התעסקות בחשמל ומים ומעבר לכך גם צריך לעלות לגג מה שגורם לכך להיות יותר מסוכן (במיוחד אם מדובר על גג רעפים). למי שמוסמך לכך ורוצה להחליף בעצמו עקבו אחרי השלבים הבאים:

  1. ניתוקים: נתקו את המים ואת אספקת החשמל לדוד (רצוי מלוח החשמל). זאת על מנת למנוע זרימה של מים במהלך העבודה וכמובן למנוע התחשמלות.
     
  2. פירוק: פרקו את הפלאנג' הקיים ונתקו את החוטים (הארקה וחשמל).
     
  3. ריקון הדוד: רוקנו את הדוד ממים ונקו את האבנית. אם הדוד עומד רוב האבנית תצא עם ריקון המים ואם הדוד שוכב תצטרכו ללכלך את הידיים שלכם ולנקות ידנית.
     
  4. חיבור מחדש: חברו את הפלאנג' לחשמל מחדש. ודאו שהחוטים מחוברים היטב והברגים מחוזקים.
     
  5. מילוי מים: פתחו את השיבר והזרימו את המים מחדש.
     
  6. בדיקה וסיום: הפעילו את הדוד לאחר שהוא התמלא במים. ודאו שאין נזילות ושאכן הדוד מחמם.

 

מה כוללת החלפת פלאנג' בדוד?

החלפת פלאנג' בדוד כוללת את החלפת כל החלקים הנלווים אליו - גוף החימום, התרמוסטט וגם מאיץ החום (אם קיים בדוד). אמנם טכנית לא חובה להחליף את התרמוסטט אם הוא תקין אבל בהנחה שלא החלפתם אותו בחודשים האחרונים מומלץ להשקיע את ה50 - 100 שקל הנוספים האלה על מנת למנוע תקלות בעתיד.

 

מעבר לכך החלפת פלאנג' כוללת ניקוי של אבנית מהדוד. בדוודים עומדים האבנית תצא ביחד עם ריקון המים מהדוד ובדוודים שוכבים טכנאי הדודים יצטרך לנקות אותה ידנית אבל דעו שלרוב לא יקחו לכם מחיר נוסף על כך.

 

טכנאי דודים זמין לכם כעת,
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6052660

האם יש אחריות על החלפת פלאנג' לדוד?

עבור החלפת פלאנג' נהוג לקבל בין חצה שנה לשנה של אחריות. זה תלוי בהתאם למצב הדוד שלכם ובהתאם לטכנאי הדודים עצמו. אם הדוד שלכם ישן מאוד לרוב לא תקבלו אחריות ואם הוא קצת פחות ישן יכול להיות שתקבלו אחריות קצרה יותר. שימו לב שאם יש לכם אחריות על הדוד תוכלו להזמין טכנאי דודים מהחברה שלכם ולא תצטרכו להזמין טכנאי דודים פרטי.

 

משך תקופת האחריות הממוצעת:
שנת אחריות 9 חודשי אחריות חצי שנת אחריות
גרף תקופת אחריות
⚠️ טכנאי הדודים אינם מחויבים לספק תקופת אחריות כלשהי, והיא ניתנת לשיקולם הבלעדי.

סוגי פלאנג'ים לדוד ואיזה פלאנג' מומלץ?

יש שני סוגים של פלאנג'ים לדוד: פלאנג' אוניברסלי ופלאנג' מותאם לחברה. כמו ששמו מרמז פלאנג' אוניברסלי הוא פלאנג' שיתאים לכל הדודים (מלבד אמקור) ופלאנג' מותאם לחברה הוא פלאנג' שהחברה מייצרת (לדוגמה פלאנג' של כרומגן).

 

פלאנג' אוניברסלי יהיה יותר זול, לכן אם תקופת האחריות על הדוד שלכם חלפה מומלץ להתקין אותו. לעומת זאת אם התקופה לא חלפה מומלץ כן להתקין פלאנג' של חברת הדוד שלכם. שימו לב שאם יש לכם דוד של אמקור תהיו מחוייבים להתקין פלאנג' של אמקור כי המרחק בין הברגים הוא שונה מאשר בשאר החברות.