מחפשים לרכוש או לתקן? תחסכו!

שסתום פורק לחץ לדוד

פורק לחץ בדוד מטפטף? צריך להחליף את שסתום הביטחון בדוד? רוצה להתקין ברז ביטחון לדוד שמש? או אל חזור? נסה את הטכנאים הפועלים עם 'טופ דודים', קבל כבר עכשיו מספר הצעות מחיר על פי אזור מגוריך.

החלפת שסתום ביטחון לדוד שמש

תפקידו של שסתום הביטחון הוא בעת חימום יתר של הדוד וצבירת קיטור, לפרוק אותו ובכך למנוע פיצוץ בדוד, כאשר הוא אינו תקין קיימת סכנה ממשית לפיצוץ. התקלות השכיחות ביותר בפורק לחץ בדוד (ברז ביטחון) הן טפטוף ממנו, לעיתים זה נגרם בגלל הצטברות אבנית או פשוט בלאי של הגומיות עם הזמן, על מנת להחליף את פורק הלחץ בדוד יש להזמין טכנאי, לרוקן את הדוד לבצע החלפה ולהפעיל את הדוד מחדש. הפעולה פשוטה ולא לוקחת זמן רב.

מה עושים כאשר פורק לחץ בדוד שמש מטפטף?

אם פורק הלחץ בדוד שמש מטפטף צריך לבדוק זאת, לא רק בגלל הטפטוף המטריד, אלא בדיקת תקינות באופן כללי של השסתום עצמו. לעיתים הפורק הלחץ באמת תקין וסיבת הטפטוף היא דווקא בגלל מצב המים בתוך הדוד, מה הכוונה? תפקידו של הפורק להוציא קיטור כאשר הדוד מגיע ללחץ גבוה. אז אם הטרמוסטט תקול, הדוד מחמם ללא הפסקה ובעצם הטפטוף שאתם רואים הוא לחץ אשר נגרם בדוד ושסתום הלחץ עושה את תפקידו ומשחרר את הקיטור וייתכן גם טפטוף על הדרך.

ברז ביטחון

מהו המחיר להחלפת ברז פורק לחץ בדוד שמש?

החלפת פורק לחץ כולל החלק תעלה בין 250 - 300 שקלים. אם צריך להחליף גם את שסתום האל חזור המחיר עשוי לנוע בין 300 - 400 שקלים, מדובר על עבודה קלה ופשוטה אשר כל טכנאי דודי שמש וחשמל העוסק בתיקונים יודע לבצע, כיום ניתן להתקין ברז אוניברסלי המתאים כלל החברות. (למחירים נוספים לחצו כאן).

מחיר ממוצע לתיקון פורק לחץ

מחיר ממוצע לתיקון פורק לחץ: 275 ₪

טווח מחיר גבוה 300 ₪

טווח מחיר נמוך 250 ₪

מדוע צריך שסתום אל חוזר לדוד שמש?

שסתום האל חזור תפקידו לגרום למים לא לצאת מהדוד. כך שמים חמים לא יברחו למקום שהם לא צריכים, אל חזור מותקן לפני פורק הלחץ בדוד, כך שבמידה ושסתום הלחץ "נכנס לפעולה" רק אדים יצאו ממנו והמים לא, ישנם מקומות נוספים בהם מתקינים שסתום אל חזור במערכות המשלבות קולטים או יותר מדוד אחד, אך זהו סיפור אחר - בכל אופן בכל תקלה בשסתום האל חזור - פנו אלינו ואנו נדאג לסייע ולתת את המענה המתאים לכך בעזרת "שידוך" טכנאי תואם.

מהו תפקידו של ברז הביטחון בדודי שמש וחשמל?

התפקיד של ברז הביטחון הוא לשמור על כך שהדוד לא יתפוצץ מרוב קיטור ולמעשה לחץ, כאשר הדוד מגיע לחום גבוה מאוד (קורה שטרמוסטט תקול או בהגדרה לא תקינה בכלל), נכנס ברז הביטחון לפעולה ומשחרר את הקיטור - מה ששומר על הדוד בחיים. כאשר ברז הביטחון לא תקין (שסתום פורק לחץ כמו כן), יכול להיות מצב לא נעים בו הדוד מתפוצץ מרוב העומס והלחץ, זהו תפקידו החשוב מאוד.