מחפשים לרכוש או לתקן? תחסכו!

מערבל מים לדוד

התקנה, החלפה או ביטול מערבל מים בדוד שמש. גלו מהו המחיר לעבודות אלו, מהו תפקידו ומידע חיוני נוסף. כמובן שבכל עת ניתן ליצור קשר ולבצע השוואת מחירים.

מהו תפקיד מערבל המים בדוד השמש?

תפקיד מערבל המים בדוד השמש או החשמל הוא לבצע ערבוב בין המים החמים והקרים טרם יגיעו אל הברז. מערבל מים מותקן ביציאת המים החמים מהדוד ולמעשה יוצר ערבוב עם המים הקרים ובכך דואג להפחתה של הטמפרטורה במים היוצאים (עד ל-52 מעלות צלזיוס). הרכיב הפך לחובה בדודי השמש בשנים האחרונות ובעל מאפיין טרמוסטטי המונע הגעת מים חמים מידי למשתמשים, בכך הוא מונע כוויות.

מערבל מים לדוד

מהו מחיר החלפת מערבל מים לדוד?

רכיב מערבל המים בדוד כולל התקנה נע בטווח המחירים בין 500 - 600 ש"ח (התקנה או החלפה). כך שממוצע המחיר להחלפה או התקנת רכיב חדש תיהיה כ-550 ש"ח. לצפייה במחירים נוספים.

מחיר ממוצע להחלפת מערבל מים

מחיר ממוצע להחלפת מערבל מים: 550 ₪

טווח מחיר גבוה 600 ₪

טווח מחיר נמוך 500 ₪

לאיזה תקלות עשוי לגרום מערבל מים תקול?

לפניכם מספר תקלות המאופיינות כתקלה במערבל המים (לרוב):


  • אין מספיק מים חמים בדוד: במידה וטכנאי הדודים בדק את הטרמוסטט ואת גוף החימום, ככל הנראה שהתקלה נמצאת במערבל המים של הדוד, אשר מספק כמות גדולה מידי של מים קרים ולא מבצע את הערבול כפי שצריך.

  • זרם מים חלש: על גבי מערבלי המים קיימים סנני אבנית, עקב הצטרבות אבנית גדולה ייתכן והם נחסמו - במידה וזה אכן המצב יש לפרק את המערבל לנקות או להחליפו. יש לציין כי זה מקרה יחסית נדיר ועל סיבות נוספות לזרם מים חלש כתבנו כאן.

  • נזילה בדוד השמש: כמו שאר החיבורים הנכנסים והיום אל מיכל הדוד גם המערבל מחובר אליו ישירות, ייתכן ואי תקינות או חיזוק יגרמו לנזילה מהחיבור. בדרך כלל הטיפול יהיה פירוק, אטימה מחדש וחיזוק.

  • מים חמים מידי בדוד: במידה וחיממתם את המים באמצעות דוד החשמל - הטרמוסטט תפקידו לעצור את החימום בטמפ' מסוימת. אם הטרמוסטט תקול המנגנון הבא שמגן עליכם מפני קבלת מים חמים מידי הוא מערבל המים - אם גם הוא תקול - תקבלו מים חמים מאוד עד לרמת מסוכנות. כך שיש לבדוק את 2 המצבים במידה ומדובר על חימום באמצעות חשמל. במידה ולא הפעלתם את הדוד והוא רק בתחמם באמצעות הקולטים - באופן ישיר התקלה תיהיה במערבל המים.

למידע נוסף אודות תקלות בדוד השמש - בקרו כאן, אנו דואגים לעדכן את המידע באופן שוטף.

ביטול מערבל מים בדוד, האם כדאי?

לעיתים מערבל מים תקול עשוי לגרום לאי הגעת מים חמים באופן מספק אל המתרחץ או לזרם מים חמים חלש. ביטולו כמובן יפתור את הבעיה - אך אין זה מומלץ כלל. כדאי לבצע החלפה למערבל המים בדוד במקום לנתק או לבטל אותו וכפי שהסברנו בהתחלה - תפקידו לערבב מים חמים מעל לטמפ' המסכנת את המשתמש.