מחפשים לרכוש או לתקן? תחסכו!

איך לכוון שעון של דוד?

איך לכוון את שעון הדוד? כיצד להגדיר שעון שבת לדוד השמש החשמלי? המדריך המלא לכוון טיימר לדוד מאת פורטל 'טופ דודים', שלב אחר שלב.

בקצרה - איך נכוון את הדוד?

קושי: קל זמן: 5 דקות עלות: 0 ש"ח

 

מה תצטרכו?

  • דוד עם טיימר
  • טיפה סבלנות

עקבו שלב אחר שלב אחרי המדריך ובסוף תכוונו את הדוד שלכם:

  1. הכירו את הטיימר: יש 3 מצבים של הפעלה, כיבוי וטיימר. קודם צריך להגיד את השעון על טיימר.
     
  2. כיוון השעון: הגדרה של השעון שיתאים לזמן שלנו כרגע במחוגים.
     
  3. כיוון הזיזים: נזיז את הזיזים לזמן שנרצה שהדוד יפעל.

השלב הראשון: כפתורי הפעלה ומצבי השעון

לשעון יש כפתור ראשי של הפעלה וכיבוי, הוא אחראי למעשה לכבות את הדוד גם אם הטיימר מוגדר, הוא מיועד בעיקר לאלו שאינם משתמשים בפונקציית שעון השבת בדוד ומגדירים אותו על מצב "דלוק" ובאמצעות המפסק הראשי, מכבים ומדליקים. מעבר לכפתור הראשי. יש מפסק עם 3 מצבים. הראשון הוא כיבוי, האמצעי הוא פונקציית הטיימר והשלישי הוא הפעלה קבוע. כאשר נרצה להשתמש בשעון הדוד, נגדיר את הכפתור הגדול והראשי על מצב דלוק ואת המפסק עם שלושת השלבים על המצב האמצעי - טיימר.

הפעלה וכיבוי שעון הדוד

השלב השני: איך לכוון את שעון הדוד?

לפני שנגדיר זמני הפעלה באמצעות הטיימר, חשוב שהשעון עצמו יהיה מכוון לשעות הנוכחיות. לכן יש לכוון את שעון הדוד ראשית ורק לאחר מכן להגדיר שעות הפעלה או כיבוי באמצעות הטיימר. על מנת לכוון את השעון יש לסובב אותו עם כיוון השעון (לצד ימין). כאשר יש חץ קטן אשר מצביע על השעה הנוכחית בצד ימין למעלה. בנוסף ישנה תצוגת מחוגים באמצע השעון - שם ניתן לראות את השעה אליה מכוון השעון (לא למטרת הפעלה, שעה נוכחית ביום). חשוב מאוד - אסור לסובב לצד שמאל את השעון (אחורה), פעולה זו עשויה להרוס אותו, לכן אם פספסתם את השעה, יש לבצע סיבוב מלא נוסף לצד ימין.


כייון שעון הדוד

השלב האחרון: איך לכוון טיימר לדוד חשמלי?

סוף סוף הגענו לחלק המעניין, אחרי הדרכה על מצבי ההפעלה והגדרת השעה הנכונה בשעון. כעת הגיע הזמן להבין איך לכוון את הטיימר להפעלה. אז ראשית דעו שיש לכם זיזים (קווים אדומים קטנים), כל קו כזה בעצם הוא רבע שעה, כל 4 זיזים הם שעה שלמה (השעה שמוצגת לידם). כאשר רוצים להגדיר שעת הפעלה בטיימר, דוחפים את הזיז כלפי פנימה, לחלק הפנימי של הטיימר ובכך בעצם מכוונים הפעלה. ניתן לבחור כמה שעות הפעלה שונות. אם רוצים להגדיר משעה 9 ועד לשעה 11, כל הזיזים שנמצאים בשעה 9 ועד שעה 11 צריכים להיות מכוונים כלפי פנימה.


איך לכוון טיימר בדוד

עשוי לעניין אותך גם:

● שעון הדוד לא עובד
● לכמה זמן להדליק את הדוד?
התקנת שעון לדוד

ואיך מחברים את השעון לדוד?

אתם כמה צעדים לפני והשעון אינו מותקן ולא מחובר לדוד? בגדול מדובר על התקנה פשוטה, אך עדיין צריך חשמלאי מוסמך להתעסק במתח מסוג זה. בגדול שעון הדוד מחליף את מפסק ההפעלה והכיבוי הפשוטים, ניתן להחליף את המפסק הפשוט בשעון שבת או שעון דיגיטלי המחובר לאפליקצייה, שם השימוש נוח יותר ובאמצעות הפלאפון הנייד. להזמנת שירות וקבלת הצעות מחיר למטרת התקנת שעון דוד - השאירו פרטים ב'טופ דודים'.


מיקום מחפשים טכנאי בעירכם? לחצו: