מחפשים לרכוש או לתקן? תחסכו!

דודי שמש מומלצים לקניה

רוצה לדעת איזה דוד שמש הכי מומלץ לקניה? מבין כל המבחר הענקי של החברות והיצרניות בישראל קשה מאוד לדעת מהו הדוד הכי טוב שיש ובאיזה לבחור, לכן אנו כאן ב"טופ דודים" באנו לעשות לכם סדר בבחירת הדוד המומלץ בעבורכם, בין אם זה על פי תקציב או על פי גודל.

כיצד נדע איזה דוד שמש מומלץ לקנות?

צריכים דוד שמש חדש ומתלבטים מה כדאי לקנות? לא בטוחים איזה דוד שמש מומלץ לקנות? כיום ישנם עשרות דודי שמש של מותגים וחברות שונות בשוק הישראלי, בנפחים שונים, סוגים ומידות.

 

כיצד תדעו איך לבחור את החברה המתאימה ואת הדוד המומלץ ביותר? בעת בחירת דוד חדש נדרש להתחשב במספר פרמטרים וחשוב להבין היטב מה לבדוק לפני ביצוע הרכישה. זכרו כי דוד שמש מומלץ הוא דוד שעונה בסופו של דבר על הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר ולכן במקרים מסוימים דוד שיתאים מאוד למשפחה אחת, לא בהכרח יתאים לאחרת.

 

דוד שמש מומלץ

איזו חברת דודים הכי מומלצת?

יש לא מעט חברות בתחום הדודים כמו למשל חברת אמישרא גז, נמרוד, כרומגן, אמקור, טל סחר ועוד. מה שהופך חברה למומלצת אלו בדרך כלל שני המדדים הבאים:

 

איכות המוצר: רוב הדודים בנויים אומנם בצורה דומה, אך איכות החלקים הפנימיים משתנה בין חברה לחברה. לא כל החברות מספקות גוף חימום איכותי וחלקן עשויות להתפשר על איכות החלקים הפנימיים, מה שיוביל כמובן לתקלות שיצריכו תיקון.

 

אמינות ושירות: מה קורה במקרה של תקלה? האם החברה מספקת שירות מהיר ואיכותי? האם יש מענה אנושי וטלפוני? חשוב לבדוק זאת עם לקוחות קודמים של החברה ולקבל פידבקים על איכות השירות.

דוד מומלץ צריך לעמוד בתקנים השונים

אי אפשר לדבר עם בחירת דוד שמש מומלץ מבלי להזכיר את נושא תו התקן. למעשה, מכון התקנים הישראלי יצר תו תקן שמטרתו להבטיח סטנדרטים מסוימים שישמרו בטיחות השימוש בעת הפעלה של הדוד. דוד שאינו עומד בתקנים אלו, עשוי להיות מסוכן מאוד ולגרום בין היתר לשריפות בבית או התחשמלות. הקפידו לבדוק מול החברה המייצרת או הטכנאי שמספק לכם את הדוד, האם הדוד עומד בתו התקן.

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים דוד?

מעוניינים לרכוש דוד חדש? בחירת דוד מומלץ מתחילה בבדיקה של הפרמטרים החשובים באמת. בדקו את הפרמטרים הרשומים כאן בשביל לקבל את ההחלטה הטובה ביותר:

  • גודל הדוד: השלב הראשון בבחירת הדוד הוא בחירה של הגודל. יש בשוק דודי שמש וחשמל בנפחים שונים החל מדוד קטן יחסית בגודל של 60 או 80 ליטר ועד לדודים בנפח 120 או 150 ליטר. מקלחת סטנדרטית צורכת בין 30 ל-40 ליטר ומכאן מתחיל החישוב כולו. בקרו במדריך שכתבנו, העוסק בבחירה של גודל הדוד בהתאם לכמות הנפשות המצויה בביתכם. במצב בו אתם עדיין מתלבטים איזה גודל מתאים בעבורכם, תוכלו להיעזר בבעל מקצוע מהתחום והוא כבר ידע לייעץ לכם על סמך ניסיונו.

  • סוג הדוד ומנגנון ההפעלה שלו: ניתן לבחור במנגנון הפעלה סולארי (אור השמש) המשולב עם מערכת חשמלית וגם לבחור להתקין דוד על גז או על חשמל בלבד. הבחירה תלויה בשיקולים ואילוצים שונים ובמקרים מסוימים לא נוכל להתקין מערכת סולארית של קולטי שמש על הגג ולכן ניאלץ לוותר עליה. למדו עוד על המחירים של דודים דרך המחירון שלנו.

  • אחריות על הדוד: חלק מהחברות מספקות אחריות מלאה על הדוד ומאפשרות לכם לקבל שירות של טכנאי מקצועי מטעמם במקרים בהם יש תקלה. יחד עם זאת, ישנן חברות אשר יספקו אחריות חלקית ויבקשו השתתפות עצמית של הלקוח במצבים בהם צצות תקלות. תקופת האחריות על דודי שמש תהיה בדרך כלל בין 4 ל-5 שנים אך חלק מהחברות מציעות תקופת אחריות ארוכה יותר. בכל אופן כאשר אתם מתחילים לברר לגבי דוד חדש, הקפידו לבחון את נושא האחריות על הדוד בצורה מעמיקה ככל הניתן, כולל משך התקופה, מה היא כוללת וכמה תעלה ההשתתפות העצמית.

  • סוג הציפוי של הדוד: הציפוי הנפוץ ביותר אשר נחשב גם למומלץ מכולם הוא כמובן ציפוי האמייל. ברוב הדוודים הקיימים כיום, נוכל למצוא את הציפוי הזה אשר עוזר למנוע הצטברות של חיידקים, בקטריות וגם אבנית בחלקיו הפנימיים של הדוד.

בחירת דוד שמש מומלץ לפי תקציב מוגדר

אם אתם בתהליך של בירור ובדיקות באשר לאיזה דוד שמש מומלץ לקנות, זכרו כי המחירים של דודי השמש משתנים בין כל דגם ודגם ולכן במידה ויש לכם תקציב מוגדר, כדאי לקחת זאת בחשבון כמובן. מחיר דוד שמש יכול לנוע בין 1,000 ש"ח ל-3,500 ש"ח ואף יותר, כאשר יש לא מעט פרמטרים אשר משפיעים על המחיר כמו חברת הדודים, סוג הדוד והנפח שלו, סוג הגג (רעפים או שטוח) וההתקנה הנדרשת, עלות קולטי השמש ועוד.

הקפידו להזמין גם התקנה מקצועית

לאחר שבחרתם את הדוד הבא שלכם, הקפידו למצוא גם מתקין מקצועי ומומלץ. ההתקנה היא חלק חשוב ובמידה והיא אינה מתבצעת בצורה טובה, עשויות להיות נזילות, תקלות חשמל ותזוזות של הדוד במצבים בהם יש מזג אוויר קיצוני כמו סופות וגשמים. דרך פורטל טופ דודים תוכלו להזמין טכנאי להתקנה מקצועית וזאת לאחר ביצוע השוואת מחירים וקבלת שלוש הצעות מחיר שונות.