יש תקלה בדוד?

הדוד לא נדלק? הנה הסיבות לכך

מה בעמוד זה? לחץ לפתיחת תוכן עניינים
המנורה של הדוד לא נדלקת? המפסק או המתג לא עובדים? הנה הסיבות העיקריות לכך שהדוד לא נדלק לכם.

דוד לא נדלק

לפניכם הסיבות לכך שהדוד אינו נדלק

במידה וישנה תקלה בדוד החשמל והוא לא נדלק, התקלה יכולה להיות בעיה במתג עצמו, במעגל החשמלי או הלוח החשמל של הדוד, כעת נפרט לכם מהם הסיבות לתקלות מסוג אלו וכיצד לאתר ולפתור אותן:

1. המתג לא מפעיל את הדוד: כאשר אתם לוחצים על המתג להפעל הדוד והוא לא מגיב, ככל הנראה שיש בעיה כלשהי במערכת החשמלית, זה יכול להיות שהדוד מקצר והפחת בבית קפץ (אשר מוסב אך ורק לדוד) או שהכפתור עצמו אינו תקין, כאשר בעיה כזו מתרחשת יש לצור קשר עם חשמלאי שיודע כיצד לטפל במערכות חשמל מסוג אלו ולהזמינו לביתכם לבדיקה, עלות הבדיקה בדרך כלל היא בין 150 - 250 ש"ח. תיקון התקלה עולה בין 300 - 450 ש"ח.

החלפת מתג לדוד

החלפת מתג לדוד: 375 ₪

טווח מחיר גבוה 450 ₪

טווח מחיר נמוך 300 ₪



2. המנורה של הדוד לא נדלקת: כאשר יש לכם מפסק עם מנורה ובעת לחיצה היא לא נדלקת אין זה אומר באופן ישיר כי יש תקלה במערכת החשמלית ויש לבדוק האם הדוד אכן מחמם את המים והכל פועל כשורה, לפעמים רק המנורה נשרפת או המעגל החשמלי הקטן שלה נפגם. למרות - שהיא עמידה מאוד ומחזיקה לאורך זמן עדיין ייתכן כי יש תקלה. כיום לא ניתן להחליף רק את הנורה ע"י בעל מקצוע ויש לעשות זאת באופן עצמאי (החלפה לבד תעלה לכם כמה שקלים בודדים) או להזמין חשמלאי דוודים אשר יחליף לכם את כל המתג כולל מנורה חדשה והעלות תיהיה בין 300 - 450 שקלים, בדומה לסעיף הקודם.

3. כפתור הדוד לא מגיב: כאשר אתם לוחצים על הכפתור להדלקת הדוד ולא קורה דבר (המנורה אינה נדלקת או הדוד חשמל לא נכנס לפעולה), ייתכן כי יש תקלה במעגל החשמלי הקשור ישירות אל הדוד או לחלופין המתג עצמו תקול ויש להחליפו. במקרים כאלו צריך להזמין טכנאי דודי שמש וחשמל לבדיקה של התקלה ובמידת הצורך להחליף את המפסק עצמו, את העלות אתם כבר יודעים. אך אם ישנה תקלה עמוקה יותר כמו למשל חיווט פגום - החלפה של חוטי החשמל ויצירת מעגל נפרד וחדש לגמריי תעלה לכם בין 500 - 900 ש"ח.

4. הדוד לא נדלק: אם הדוד לא נדלק לכם ואין זאת בעיה של כפתור או מפסק (הוא אכן מגיב) אך המים החמים לא זורמים לכם בימי החורף, כנראה שיש תקלה אחרת בדוד והיא יכולה להיות כשל חשמלי, בעיה בגוף החימום, סתימה בדוד ועוד צרות רבות, להרחבה על הנושא תוכלו לגשת לעמוד הזה בו כתבנו על הסיבות למה הדוד לא מחמם.

5. שעון הדוד אינו נכנס לפעולה: כאשר יש לכם מפסק בצורת שעון (טיימר לדוד) והוא לא מפעיל את הדוד בזמן לו הוא הוגדר, זאת תקלה זהה לכל הסיבות הקודמות שהגדרנו קודם לכם, יש לבדוק האם מדובר על הטיימר עצמו או בעצם תקלה במערכת החשמלית של הדוד.

מתג לא תקין